Thursday, October 11, 2018

Spanish 1 - Lesson 2: Los Juegos Sudamericanos de la Juventud

At the beginning of the school year, I asked Spanish 1 students which sports/activities they enjoyed.  We then learned about Usman Garuba, a promising young athlete from Madrid.

Although our primary cultural focus is Spain, I decided to reinforce sports/activity vocabulary by talking about Los Juegos Sudamericanos de la Juventud (The South American Youth Games), in which young athletes from South America compete against each other every four years.  I profiled several athletes from the 2017 games:

Note: Preview links before clicking on them to make sure they are working properly and still lead to the correct photos.  Follow links at your own risk.

Nathalie Key Matsubara Osawa
Les presento a Nathalie.  Tiene dieciséis años.  Es de Chile.

Nathalie nada.  Practica mucho.  Tiene mucho talento.  Nathalie es muy rápida.  En el 2017, representó a Chile en los Juegos Sudamericanos de la Juventud.

Jhomar Aimar Garibaldi Bryant
Les presento a Jhomar.  Tiene dieciséis años.  Es de Panamá.

Jhomar juega al baloncesto.  Practica mucho.  Tiene mucho talento.  En el 2017, Jhomar representó a Panamá en los Juegos Sudamericanos de la Juventud.

Yoel Augustín Vargas
Les presento a Yoel.  Tiene diecisiete años.  Es de Argentina.

Yoel practica ciclismo.  Practica mucho.  Tiene mucho talento.  Yoel es muy rápido.  En el 2017, Yoel representó a Argentina en los Juegos Sudamericanos de la Juventud.

Yoel ganó la medalla de oro.

Stefany Paola López Mendoza
Les presento a Stefany.  Tiene quince años.  Es de Colombia.

Stefany corre.  Es muy rápida.  Tiene mucho talento.  En el 2017, Stefany representó a Colombia en los Juegos Sudamericanos de la Juventud.

Stefany ganó la medalla de oro.

Alan Benítez
Les presento a Alan.  Tiene dieciocho años.  Es de Paraguay.

Alan juega al tenis.  Practica mucho.  Tiene mucho talento.  En el 2017, Alan representó a Paraguay en los Juegos Sudamericanos de la Juventud.

I copied and pasted a photo of each athlete into a Word document, then wrote a description of the athlete under each photo.  I printed this out and gave it to my students as an in-class reading.  I am not sharing this reading handout because I am not certain of the copyright restrictions on the photos, but you can make your own by following the links to each athlete's photo, copying and pasting the photos into a Word document, and copying and pasting the above descriptions.  

This is a great video to play as students are entering the classroom.  Most of the voiceover will not be comprehensible for beginning Spanish students, so I turn the sound on the video off and play it with trailer music in the background:

Trailer music:



No comments:

Post a Comment